Vrijdag 9 februari/zaterdag 10 februari 2018 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van pambouwman - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 februari/zaterdag 10 februari 2018 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van pambouwman - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 februari/zaterdag 10 februari 2018

Door: Pam Bouwman

19 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was het dan zo ver, eindelijk konden we beginnen aan onze reis waar we allemaal zo naar hebben toegeleefd. In de ochtend heb ik samen met mijn ouders de laatste dingen nog ingepakt voor de grote reis. Om 12 uur hebben we Lynn opgehaald van school en zijn we meteen doorgereden naar Schiphol. We waren 3 uur van te voren op het vliegveld dus we hebben nog rustig gezeten en wat gedronken en gegeten. Om half 4 moesten we allemaal verzamelen voor de incheckbalie. Hier hebben we nog een tijdje gestaan voordat we afscheid moesten nemen van familie en vrienden die mee waren. Er zijn veel foto's gemaakt van de groep voordat we in de rij gingen staan voor het inchecken. Toen waren we echt uit het zicht van iedereen en maakten we ons zelf klaar voor de eerste vlucht, naar Istanbul. In het vliegtuig moesten we eerst 2 uur wachten, daarna vertrokken we eindelijk. Deze eerste vlucht duurde ongeveer 3 uur en verlliep fijn, zonder turbulentie. Op het vliegveld van Istanbul aangekomen vertrokken we meteen naar de gate voor onze tweede en laatste vlucht naar Kaapstad. Deze vlucht duurde 11 uur! Het duurde heel lang, maar uiteindelijk kwamen we neer op het vliegveld van Kaapstad. Deze vlucht ging niet zonder slag of stoot, we hebben veel turbulentie gehad in de lucht en tijdens het landen. Dit zorgde ervoor dat veel mensen zich niet zo lekker voelde. Toen we eindelijk de grote hal in liepen stonden daar veel buddy's en mensen van school ons op te wachten. Ook mijn buddy, Mickaylynn, was er bij. We waren allebei heel enthousiast om elkaar eindelijk te ontmoeten. Onze groep samen met de buddy's vertrokken in de schoolbus naar Genadendal, onze verbijfplaats. In de bus zat je naast je buddy, ik heb veel met mijn buddy gepraat, echt heel gezellig! Eenmaal bij ons hostel aangekomen moesten we afsheid nemen van de buddy's. De meiden moesten de drie kamers verdelen, dat ging zoals gewoonlijk bij meisjes niet zo makkelijk. Uiteindelijk is het gelukt maar niet iedereen is er helemaal blij mee. Later zijn er een paar meiden nog van kamer gewisseld. Ik lag samen met Myrthe, Anouk, Kailla, Lieke en Rosan op een kamer. De eerste drie meiden hebben van kamer gewisseld met Lianne, Zoe en Jasmin. De rest van de avond hebben we niks gedaan, alleen onze koffers uitgepakt en in de avond hadden we als eten zelfgemaakte pasta.